hoe werken verschillende thermostaten in huis samen?
Wij hebben een nieuwbouwhuis, met beneden vloerverwarming, en boven radiatoren. Beneden hangt een gewone ronde thermostaat. Op alle radiatoren zit een thermostaatkraan. Maar boven bij de c.v. ketel hangt een geavanceerde klokthermostaat, de Chronoterm Touch Modulated. Een aanraakscherm waarop je voor 7 verschilllende dagen per week 6 momenten per dag de juiste temperatuur in kan stellen, met aanpassingen voor vrije dagen en vakanties. Maar wie stuurt nu wat aan?
Als je een radiator hoger draait, slaat hij dan niet aan als de klokthermostaat denkt dat het warm genoeg is? En als de thermostaat boven volgens programma "nachttemperatuur"instelt, en je draait beneden de knop hoger? Die dure thermostaat hangt trouwens meteen naast de ketel, recht boven de wasdroger. Het is op zolder in die hoek vaak al 23 graden.
Heb je de installateur niet gevraagd hoe het zit
"if it ain't broke don't fix it"
Ik ben het eens met Wimkees: als je vloerverwarming hebt, moet je in die ruimte de temperatuur dag en nacht hetzelfde houden. Alleen als je dagen lang weg bent heeft het zin om de thermostaat lager te zetten. Neem nog eens contact op met de installateur: volgens mij zit de chronotherm écht op de verkeerde plaats.
De Chronothem fungeert uitsluitend als klok, de temperatuurvoeler bevind zich buiten.
Nee de temperatuurvoeler zit gewoon in de Chronotherm. Maar je kunt er wél een externe sensor aan koppelen. Ik weet niet (ik dénk het niet) of dat bij Pokemon het geval is.
Ik kan er nog wel een paar gokken, maar daar heb je niks aan en helemaal als je denkt dat ie in de zijkamer niet goed werkt is het beter als er iemand komt kijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.