mag je de buitenunit van een mobiele airco in een ruimte plaatsen met een centraal ventilatiesysteem ?
Op die manier hoeft de unit niet op mijn balkon te staan en hebben mijn buren er geen last van
De buitenunit van mijn mobiele split airco was helaas wel (te) luidruchtig.
Kijk maar eens naar de afbeeldingenresultaten die je krijgt met deze drie zoekwoorden samen: mobile split airco. Daar zie je dan ook wel wat gewone split combinaties bij voor vaste montage, maar ook duidelijk mobiele sets. Voordeel ten opzichte van een ‘monobloc’ is beter rendement en slechts een vrij dunne navelstreng naar buiten voeren inplaats van een dikke luchtslang.
Vaste installaties zijn inderdaad ruimer bemeten en hoeven geen fel werkend ventilatortje op de kleine buitenunit te hebben, en kunnen daardoor stil zijn. Ondanks het feit dat hier de meeste techniek buiten staat of hangt. Bij mobiele split sets zit de compressor denk ik vrijwel altijd in de grote binnenunit, anders kun je niet blijven volhouden dat de koper de buitenunit eventueel gewoon aan een raamkozijn buiten kan hangen. Daarvoor moet de buitenunit klein en licht zijn, en het gevolg is: herrie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.