bestaan er mobiele airco's met condensatie systeem?
Met de komende hittegolf overweeg ik toch de aanschaf van een airco, een mobiele.
Bij mobiele airco's moet er een slang naar buiten zoals bij een droogkast...
Vrij vervelend.
Maar ik heb een droogkast met condensatiesysteem dus hoef geen afvoer...
Bestaat dat ook bij airco's?
Een vaste installatie is zuiniger en stiller. Ik heb trouwens wel eens een mobiele airco met 2 slangen gezien. Voor afvoer en aanvoer van lucht.
en ik vrees ook dat een split airco heel moeilijk om te installeren is...
Zonder airco: +5 boven de buitentemp, dus 35 als het buiten 30 is..
Met mobiele airco met slang naar buiten: 5 graden onder de buitentemp. Dan staat dat ding wel de halve dag herrie te maken, alleen als ik slaap gaat ie uit en dan blijft het de temp die het was totdat de volgende dag de zon weer op het dak staat. Maar hoeveel dagen per jaar staat ie aan?
(en huuretage, dus investeren in een dure installatie is zonde, laatst staan de gaten die in in het dak zou maken voor de daarvoor van buizen) nogmaals, er bestaan monoblokken met aan en afvoer. Dus 2 slangen en met een beetje handigheid en veel duct tape zijn veel monoblokken op een 2e slang aan te sluiten.
Morgen ga ik eens kijken of ik de mijne aan kan passen, met een 2e slang eruit. Gaat lastig worden want daar is ie niet zo geschikt voor, maar morgen ochtend de laatste kans om nog wat te proberen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.