Waarom doet mijn stopcontacten het niet?
Toen ik hier afgelopen mei kwam wonen was er niets aan de hand. Alles deed het gewoon. Een maand of 3 geleden wou mijn radio het niet doen. Nou is hij al wat ouder en zat hij op zo'n stekkerdoos, die ook al wat ouder was, dus ik dacht: die zal vast wel slecht geworden zijn. Aangezien ik de radio toch amper gebruik, besloot ik het maar te laten voor wat het was.
Toen een maand geleden, toen ik de grote lamp in de woonkamer aan wou zetten, bleef deze knipperen. Niet volledig uit, maar feller en dimmer. Het stopte niet, dus lamp uitgezet en alle gloeilampjes vervangen. Hij bleef dit doet. Misschien slechts opgehangen, moet ik nog naar kijken.
Maar vorige week, toen ik mijn vaste computer op wou starten deed deze het niet. De lamp die aan dezelfde stekkerdoos zat deed het wel, maar de rode schakelaar op de stekkerdoos bleef feller en dimmer worden, net als de lampen. Nou kan het best een tijdelijke storing zijn geweest, het was immers laat in de avond.
Vanmorgen deed ik de lader van mijn laptop in het stopcontact. Het scherm werd feller en dimmer, wat inhoudt dat hij wel/niet/wel/niet aan de lader zit. Dus ook hier een storing.
De hierboven beschreven storingen zijn allemaal in mijn woonkamer. In mijn slaapkamer heb ik geen enkel probleem met stroom (in elk geval het laden van mijn laptop, de rest heb ik niet geprobeerd.)
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en zo ja, wat er aan te doen valt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.