Is chloor schadelijk voor een wasmachine?
Ik heb een nieuwe wasmachine. In de gebruiksaanwijzing lees ik dat ik eens per maand de wasmachine leeg moet laten draaien op het heetste programma (95°), en dat ik daarbij een geringe hoeveelheid wasmiddel moet gebruiken dat bleekmiddel bevat.
Kan ik, in plaats van wasmiddel met bleekmiddel, ook een paar druppels chloor gebruiken, of is dat schadelijk voor de rubbers of voor de metalen delen?
Doe het al jaren, en mijn moeder ook, werkt heel goed! Zo voor de zekerheid na het hete bleekwater pro
Zou voor de zekerheid na het hete bleekwater programma nog even een kort programmaatje (evt. laagste temp.) doen zodat alles goed is doorgespoeld. Op deze manier loop je sowieso geen risico's op evt. vlekken.
(Heb dit overigens zelf nog nooit mee gemaakt)
@Cryofiel , een paar druppels Chloor gaat je niet lukken. Het is een gas. Overigens was je meestal met (teveel) zeep. dat betekent dat er geen vet in je machine kan zitten. Hoogstens zit er wat kalk in vanuit het leidingwater. Die verwijder je niet met bleekmiddel, en zeker niet met soda, maar met azijn.
Ik begrijp het hele advies van de fabrikant dan ook niet.
http://www.theperfectyou.nl/wasmachine-schoonmaken/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.