Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zo'n groot prijsverschil voor de zelfde wasautomaat ?

Ik heb intresse in de Miele W3371.
Nu zie ik dat die bij de saturn en de mediamarkt 875eu kost,
bij bijvoorbeeld expert of ep kost die zelfde miele 999eu. waarom is dit prijsverschil zo groot ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties !
Dan koop ik hem toch liever bij bijvoorbeeld Expert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En er wordt bij de Mediamarkt niet zachtzinnig mee omgegaan tijdens het vervoer. Hetzelfde apparaat voor dezelfde prijs bij Wehkamp waar je 30 euro bezorgkosten betaald en het wordt netjes aangesloten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Door groot in te kopen kunnen mega electronica winkels zoals Saturn en MM kortingen afdwingen bij de fabrikant. Daarnaast is er door schaalverschillen een verschil in personele kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doorgaans zit dat in de service die een winkel geeft. Om een voorbeeld te geven, expert bezorgt de Miele bij u thuis en sluit hem aan. Mediamarkt doet dat ook maar daar kost het u € 40. Dat haal ik althans van de websites van beide organisaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is simpele marktstrategie.
Als je een produkt goedkoper verkoopt, verkoop je er meestal méér van.
Als je een produkt duurder verkoopt, verkoop je er meestal minder van.
In beide gevallen kan de totale jaatwinst toch gelijk zijn.
Je kunt dezelfde vraag stellen bij ongeveer alle artikelen, bijvoorbeeld bij broden bij AH. De een duurder, de ander goedkoper. De inkoopsprijzen zullen ongeveer gelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding