Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom trilt mijn wasmachine?

Ik heb sinds een week een nieuwe wasmachine. De machine staat in de badkamer op een betonnen vloer. Deze vloer is gestort bovenop een houten vloer. Ik woon nl in een oud appartement volledig van hout en steen. Bovenop de wasmachine staat de droger.
De wasmachine stond eerst op van die rubberen trillingsdoppen. Deze heb ik weggehaald omdat in de badkamer de droger tijdens het centrigureren nogal trilde. Maar nu komt het: nu de wasmachine dus op zn eigen pootjes op de betonnenvloer (en daaronder weer de houten vloer) staat trilt de kamerernaast ' helemaal weg' tijdens centrifugeren.?? En in in de badkamer zelf is het behoorlijk stil. De droger staat nu bovenop de wasmachine op rubberen trillingsdoppen.

Wat te doen zodat en de aangrenzende kamer en de badkamer en droger zelf niet helemaal wegtrillen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zet hem eerst eens waterpas. Op de bladbovenkant een lange waterpas leggen over het midden. De pootjes aan de onderkant kun je verstellen door links of rechtsom te draaien. Twee keer doen. 1x van links naar rechts. En 1 x van voor naar achterzijde. Dan een weekje proberen en na stellen. Beginstand van de pootjes....helemaal indraaien voor je begint met stellen. Als dat niet helpt is het vliegwiel achter de trommel uit balans of andere zaak niet goed in bijv. Trommelophanging..... Daarvoor mag je de monteur laten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je de transportpinnen er wel uitgehaald langs achter
omdat de trommel niet zou bewegen tijdens het transport wordt deze geblokkeerd door pinnen
Robby
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft dat je hem alleen op zijn plaats geschoven hebt.
Maar aangezien geen enkele vloer perfekt vlak is hebben de pootjes mogelijk niet meer alle vier voldoende contact/steun op de vloer.
Minstens één van de pootjes is omhoog of omlaag te draaien. Daarmee zorg je dat de machine (gewoon in de uitstand) niet meer wiebelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing