Onbekende energie gebruiker(s) in huis. Kan een electricien verbruik per groep meten?
Ergens in huis heb ik een stroomverbruiker die ik niet kan vinden. Ik heb een hoog verbruik. Ik heb gen waterbed, geen vijverpomp,geen aquarium enz. enz. Ik heb alle apparatuur in huis gemeten met zo,n metertje waarop je na bijvoorbeeld een week kan zien wat het verbruik was. Dit alles heb ik in een Excellbestand gezet. Tijdens vakanties wordt 8 KW per dag gebruikt.
Ik heb alles uit gezet, ook de CV pomp, om te kijken wat het verbruik is als niemand thuis is. Alleen de koelvries combi staat dan aan als ook 7 buitenlampen die s nachts aan gaan, waar in elk een 3 Watt LED zit. Van die 8 KW kan ik er maar ca 2 herleiden tot de koelvrieskast en de lampen.
Ergens wordt in huis dus nog altijd zo,n 5 a 6 KW gebruikt, waarvan ik de herkomst niet weet. Nu had ik al bedacht dat ik elke avond 1 groep kan uitzetten, de stand opnemen en dan in de ochtend weer aanzetten, maar 1 nacht geeft een onzuivere meting omdat ik alleen de hele KW,s kan meten en niet achter de komma. Nu is mijn vraag, is op de een of andere manier "life" door een electricien te meten wat er per groep aan stroom wordt doorgevoerd? Zodat ik dan kan zoeken bij welke groep het verbruik zit?
V.w.b.t. De koelkast, die heb ik herhaaldelijk gemeten met een tussenmeter.
Zelfs de rioolpomp achter in de tuin die van de gemeente is gecheckt. Die loopt ook als bij mij alles uit staat. Kortom , je ziet, dat ik er al een tijdje mee zoet ben. Maar alle tips en reacties stel ik erg op prijs.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.