Waardoor verliest een stofzuiger zuigkracht?
Uit pure waanhoop en frustratie en om mijn bloeddruk te laten dalen heb ik zojuist een nieuwe stofzuiger gekocht, omdat de vorige maar steeds minder zuigkracht had, en ik me mateloos hieraan stoorde. Naar mijn idee had ik alles aan gedaan om de oorspronkelijke zuigkracht te herstellen:
- Filters vervangen
- Controle op lekkage en rubberpakkingen
- Zuigmond en slang grondig schoongemaakt
Ik kan me haast niet voorstellen dat door slijtage van de motor zó ontzettend veel zuigkracht verloren ging (apparaat 1,5 jaar oud), geen huisdieren.
Wat zie ik over het hoofd? Wat anders verklaart zo'n enorm verlies aan zuigkracht?
Het betrof een zakloze stofzuiger van zo'n type dat garandeert dat er geen zuigkracht verlies optreedt, by the way...
Aansluiting van slang op zuigmond lek?
Zuigmond lek?
Zuigmond verbogen / scheef?
Geen Dyson: Hoover.
Noooooooit meer doen!!!!! @Cryo
Check
Check
Check... maar die was niet meer nieuw, dat moet ik wel toegeven. Maar geen kapotte of verbogen onderdelen.
Zo groen als het maar kan: wij hebben een draaimolen en wij wekken onze eigen elektriciteit dankzij de stroom van de IJssel. ;-) @Fritsje
De nieuwe is de "Beste koop" van de Consumentenbond geworden, een AEG. Nu hopen dat hij het goed doet. Voorlopig werkt fantastisch, maar dat doen ze allemaal in het begin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.