ik heb een aardgasketel van vaillant, ik kan alleen maar warm water krijgen als de verwarming opstaat,weet iemand wat eraan kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Het zou kunnen dat de waterdruk van het leidingnet te laag is.
Een andere mogelijkheid is dat het debiet sanitair warmwater te hoog is, dat wijst op een kapot membraan die het debiet regelt tot +/- 4 a 6 liter per minuut.
Als die kapot is heeft u al gauw 8 liter en dat kan nog nauwelijks opgewarmt worden.
U kan dat uitliteren door gedurende 1 minuut in een emmer te debiteren en dan te zien hoeveel er in zit.
Als u het type heeft kan u op onderstaande link de handleiding ophalen en de fouttabel te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De sensor die aan de brander door geeft dat er water getapt wordt is kapot.

De brander van het warmwatersysteem werkt niet door een vervuild branderbed.

Storing in de relaiskast (relais stuk).

Dit zijn de meest voorkomende problemen bij een niet werken van het geiser gedeelte van een combiketel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
druk van de cv te laag of driewegklep stuk