Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de luidste wekker?

Mijn wekker is kapot en ik heb een nieuwe nodig. Omdat ik hem regelmatig niet hoor ben ik op zoek naar de luidste wekker. Misschien iets met een irritant piepgeluid?
Een linkje zou mooi zijn, dan kan ik hem meteen bestellen. Vast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

De bellenwekker van de Hema. Die draai je nog gewoon op, dus ook geen last bij een stroomstoring!
Amadea
12 jaar geleden
Ik sliep vroeger ook altijd overal doorheen.
Maar daarvoor heb ik toendertijd het volgende op gevonden.
Een deurbel met transformator en deze aangesloten op een tijdschakelaar.
Geloof me, daar slaap je echt niet doorheen en mocht dat wel het geval zijn dan wekken de overige huisgenoten ( of je buren ) je wel.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De luidste wekker is er 1 die je zelf maakt dmv boxen en versterkers.

Iets anders (om wakker te worden) is 3 soorten wekkers kopen met verschillende geluiden. Zo raak je er moeilijk aan gewend en het is zo irritant dat je zeker wakker word. Zet ze wel een aantal meter van je bed, zodat je je bed uit moet om ze uit te zetten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet persé de allerluidste wekker te nemen. Ik heb een collega die altijd te laat was op haar werk omdat ze daar doorheen sliep. Nu heeft ze een wake up light (maakt enkel het geluid van vogeltjes/de radio), hier wordt je op een natuurlijke manier wakker van het licht (en zelfs bij de diepste slapers helpt het, echt waar), het enige waar je rekening mee moet houden is dat je kamer wel echt donker moet zijn (dus geen lichtdoorlatende gordijnen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ouderwetse opdraaiwekker op een bord zetten en er wat bestek bijleggen, werkt hier goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de Amplicom TCL 200 is de luidste wekker ter wereld

Geluidssterkte regelbaar tot 90 decibel

eigenlijk bedoeld voor slechthorenden

lees hier een review

http://the-gadgeteer.com/2012/03/12/amplicom-tcl-200-digital-alarm-clock-with-wireless-vibrating-pad-review/

http://www.nujij.nl/tech-gadgets/luidste-wekker-ter-wereld.10281367.lynkx#axzz24CHKKGlt

hier te bestellen voor 75 euro

http://www.seniorentelefonie.com/amplicom-wekker-trilkussen-p-471.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een wekker van winnie de pooh. Die is echt hard en speelt het melodietje af van winnie de P.

Ik sliep ook altijd door mn wekker heen, maar van deze wordt je gegarandeerd WAKKER!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me (en mijn buren zijn het met mij eens) de luidste wekker, die wil je niet. Daar hebben anderen namelijk ook "plezier" van.

Voor slechthorenden (en anderen die door de wekker heen slapen) zijn er 2 oplossingen die ook prima werken:

- Tril-kussens
Die sluit je aan op een speciaal daarvoor bedoelde wekker en leg je onder je kussen of het matras. Je wordt gewekt door het trillen van het apparaat. Geloof me de wèrkt !

- Flitswekkers
Wekkers met een ingebouwde filts-lamp, zoals die van een fototoestel. I.p.v. bellen gaat deze flitsen.
Het nadeel is wel dat je van een flinke onweersbui ook wakker gaat worden.

Maar om even door te vragen...

Is het probleem de wekker niet te horen, of is het meer een probleem van hem 's ochtends negeren (en daarna weer in slaap vallen ?)

In dat geval heb je heel andere oplossingen nodig.

De eenvoudigste: zet je wekker ver weg van je bed. Dan moet je er uit om hem uit te zetten, en als je er toch al uit bent...

Je kan ook terugvallen op gadgets als De Vliegende Wekker (zie afbeelding):
Als het tijd is, zal de motor beginnen draaien en begint hij heel je kamer rond te vliegen. Hierdoor ben je verplicht om op te staan om die wekker af te zetten.
Nadeel is dat die dingen vaak niet al te lang overleven.

Ook de elders al aangedragen Wake-up Light werkt echt:
Een Wake-up Light is een wekker die u wekt u met licht dat zwak begint te schijnen en gedurende een half uur steeds feller wordt. Door het licht verandert de hormoonhuishouding in uw lichaam en ontwaakt u 'lekkerder'.
Een Wake-up Light zorgt er in de praktijk voor dat u even kunt blijven dommelen en uw lichaam de gelegenheid heeft volledig te ontwaken. Maar, er zijn erg vaste, gewoon vaste en minder vaste slapers. U moet uittesten wat voor type u bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS.: trilkussens en flitswekkers zijn te vinden in elke speciaalzaak voor doven en slechthorenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wekker met het hardste geluid is niet altijd per se nodig. Ik heb weleens gehoord van deze wekker.
Hij gaat hard piepen en rolt van je nachtkastje af en rijd je hele kamer door (hij heeft een sensor) en stopt pas als je hem te pakken hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de hardste wekker, maar toch redelijk hard. helpt vooral als je je wekker in je slaap uit zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ouderwetse 'opwindwekker' geplaatst in een diep bord met c.a twaalf glazen knikkers erop, geeft een gigantisch kabaal.

Vroeger gebruikte ik zelf deze methode om op tijd mijn kranten te kunnen bezorgen.

Tegenwoordig gebruik ik totaal geen wekker meer omdat ik bijna altijd rond vier uur wakker word en blijf..maar dit even terzijde.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing