Vast frituur vet, hoe doe ik dat in de friteuse. Gewoon die blokken in de pan leggen en laten smelten? of in het mandje?
De meeste vaste vetten zijn wat dat betreft een stuk stabieler.
NIET enkel in het mandje aangezien het element dan door kan branden, of minstens steeds afslaat en weer aan kan slaan. een blok onder het mandje (dus op het element) en eventueel wat in het mandje als het er niet onder past of het te zwaar gaat worden op het element.
"Hydrogenering of harden is een chemisch proces, ..."
We maken van goeie vetten transvetten: Eet smakelijk.
(slechter kan inderdaad bijna niet) En ik kan nog wat verder gaan:
"kokosvet geurloos", klinkt eigenlijk ook niet echt lekker.
Het is wel beter dan veel andere vetten en voor frituren maakt het weinig uit, maar ga je het puur eten, dan puur kokosvet nemen. Het kan nog simpeler:
Is het niet op een natuurlijke manier en met de hand te maken, dan heel goed opletten. (ga er maar vanuit dat het slecht voor je is)
Maar dat is eigenlijk alleen belangrijk als het puur gegeten of gesmeerd wordt, voor bakken/braden/frituren is het niet interessant. Ik had het eigenlijk nog over vetten, maar op zich.. Dat brood was toch wel zuurdesem?
Het ligt een beetje aan de grenzen van "met de hand" maar brood is met de hand te maken, als een grondoven nog mag. Ik wil eigenlijk grotendeels af van brood, lastig omdat ik een echte broodeter ben. Ik wil alleen steeds meer naar vetvertering toe.
Paleo heeft veel goeie dingen, maar is het voor mij niet. (ook afhankelijk van hoe streng je het ziet)
Granen mogen best wel, alleen niet veel,
melk en kaas zeker wel, alleen wel onbewerkt/rauw. (dit is voor mij ook nieuw, ik ben lang anti melk geweest)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.