Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft het nut als ik al mijn stekkers eruit trek bij onweer terwijl de andere bewoners in de flat dat niet doen?

van huis uit ben ik gewend om de stekkers er uit te trekken als het onweert.
Maar nu woon ik in een flat. Heeft het wel nut om dan de stekkers eruit te trekken als de rest van de mensen in de flat dat niet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het maakt niets uit wat je buren doen. De stekkers er uit halen is altijd verstandig bij zwaar onweer. De kans dat de bliksem in het elektriciteitsnet in je huis inslaat is niet groot, maar het gebeurt wel. In den Haag zijn een paar jaar geleden de stopcontacten uit de muren gesprongen bij een inslag. Wel is het belangrijk de stekkers van telefoon, internet en kabel uit de muur te halen. Ik woon zelf in een flat, en heb het een paar jaar geleden aan den lijve ondervonden. Kaboem, laptop kapot en het hele kabeltv-net in het flat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is wel veilig, je eigen apparaten gaan er niet van kapot. Controleer of de stoppen zijn doorgeslagen door 1 lamp in het contact te doen, de stroom af te snijden en daarna weer in te schakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan in ieder geval geen kwaad om de stekkers eruit te doen. Denk dan overigens ook aan de aansluitingen van 'de kabel' op de televisie en op je pc.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding