Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ontevreden over dienstverlening service contract cv-installatie. Wat kan ik doen?

Ik huur al jaren een intergas combi compact hr22 via Nuon en heb (via Nuon) een service contract bij Feenstra.

Nou betaal ik flink voor dit service contract, dus ik mag verwachten dat de dienstverlening een beetje fatsoenlijk is.

Nou heb ik al 3 keer voor 3 verschillende klachten een onderhoudsmonteur over de vloer gehad. Een keer voor problemen met de watertemperatuur (douche wordt ineens koud en water uit de kraan is de ene keer loeiheet en de andere keer wordt het maar lafjes-warm).
De keer er op kwam er een onderhoudsman langs omdat de installatie lekt zodra ik tapcomfort inschakel. Hierbij constateerde hij ook dat het isolatie materiaal binnen in de installatie half vergaan is.

Elke keer vertrokken ze onverrichter zaken met een opmerking als "tja ik weet het ook niet meneer, kijkt u het nog maar even aan".

Ik vind dit raar beleid, je zou verwachten dat er bij een erkent monteur bij deze klachten een lampje gaat branden en desnoods een vervolg afspraak maakt om het hele apparaat uit elkaar te trekken...

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet....ik zeg liever het service contract op en gooi het geld direct in de wc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik vind het raar dat Feenstra op deze manier iets afhandelt. Het is toch een groot bedrijf, waar ik persoonlijk nog nooit problemen mee heb gehad.

Wanneer je vind dat Feenstra de problemen moet oplossen, kun je dat ht beste schriftelijk kenbaar maken. Je geeft hierin aan wat er gebeurt is, waar je recht op hebt, en dat je graag wilt dat alle problemen opgelost dienen te worden (binnen redelijk termijn). Als consequentie kun je aangeven dat je ze in gebreke gaat stellen en het contract opzegt.
Geven ze hier geen gehoor aan, stel je ze officieel in gebreke, en geef je een laatste termijn aan dat het opgelost moet worden. Doen ze dit niet, laat je het een ander bedrijf oplossen, en de rekening gaat naar Feenstra.

Vraag wel bij iedere brief een bevestiging. En bedenk ook dat er een wettelijke termijn van 6 weken geld om dergelijke zaken te regelen!

Nog een tip, veel mensen hebben het gevoel gewoon niet meer te betalen. Doe je dit, dan bouw je een schuld op, omdat je eenzijdig contractbreuk pleegt. Wees verstandig, en houd je altijd aan jouw deel van het contract!

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik geloof trouwens nooit dat het zover komt. Ik weet heel zeker dat na jouw eerste brief, alles alsnog netjes geregeld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: