Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke stand moet het mondstuk van de stofzuiger bij het zuigen van een vloerkleed nou staan?

Ik kom er niet uit. Ik denk dus dat het op de stand moet staan
Met de borstels naar beneden, maar mijn vriendin zegt dag je ze dan juist omhoog moet zetten. Maar wanneer gebruik je die borstels dan? Op parket? Maar dan duw je het stof er toch juist mee weg ipv opzuigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ezelsbruggetje, werkt voor mij: Alles waar krassen op kunnen komen met borstel, de rest geen borstel.
De zuigkracht van de stofzuiger zorgt ervoor dat het stof echt naar binnen wordt gezogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op tapijt de gladde kant en op parket de borstel.
Het stof gaat echt wel tussen de borstelharen door, maak je maar niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harde vloeren kan je beschadigen als je zonder borstel zuigt, maar niet alle vloeren, dus hangt wat van de vloer af.
Tapijt kan beide. Tenzij je hoogpolig tapijt hebt.
Ik werk in de schoonmaak,.onze stofzuigers hebben vaste borsteltjes, dus niet de mogelijkheid om ze weg te ' klappen'. Dat gaat bij intensief gebruik namelijk te snel kapot. Vloerbedekking stofzuigen mét borstel heeft het voordeel dat je het tapijt gelijk borstelt waardoor je meer opzuigt, het nadeel is dat het zwaarder gaat, dat is ook de reden dat de meeste mensen het niet doen.
Dus kijk vooral naar eventuele beschadigingen aan de vloer, maar verder moet je doen wat het beste werkt of het makkelijkst gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing