Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft de ultieme tip om nooit meer te vergeten het strijkijzer uit te zetten?

Regelmatig blijft bij ons het strijkijzer aanstaan, na gebruik. Het snoer van het strijkijzer krijgt via een verlengsnoer stroom uit de wandcontactdoos. Wie heeft er een goede tip nooit meer te (kunnen) vergeten de stroom eraf te halen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ga de vraag sluiten. Er zaten goede bruikbare antwoorden bij, maar ook veel onzin. Aangezien meerdere mensen hetzelfde antwoord hebben gegeven, ga ik geen "beste antwoord" kiezen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (22)

Hang een briefje op de deur: "Strijkijzer uitzetten!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een briefje ophangen boven de stopcontact
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een strijkijzer dat na een periode met automatische uitschakeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mechanische schakelklok er tussen zetten (in de contactdoos dus) en alleen het "uit" ruitertje gebruiken, je kunt dan de bout op bv. een ½ uur zetten, erna schakelt hij gewoon uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snoer van het strijkijzer via elastiek (lang) aan je pols vastmaken, dan kun je echt niet meer zomaar weglopen
13 jaar geleden
Een gemodificeerde voetschakelaar in het snoer maken, die stroom doorlaat zolang je er op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Geef de strijkbout zijn plaats in de kast en berg hem daarin op na gebruik. Dan kun je niet vergeten de stroom er vanaf te halen.

- Neem een verlengsnoer met schakelaar en sluit hier behalve je strijkijzer ook een lamp hierop aan. Wanneer je gaat strijken, doe je de schakelaar aan en automatisch gaat ook de lamp mee aan. Tien tegen één dat je nu niet vergeet de schakelaar uit te zetten.
Je kunt natuurlijk ook creatief zijn en iets anders in de contactdoos stoppen. Een radio die met niet al te zacht volume aanspringt, helpt ook goed om het niet te vergeten. ;-)

- Spreek met een eventuele huisgenoot af dat je pluspunten scoort als je eraan denkt om hem uit te zetten en/of dat je strafpunten krijgt als je het vergeet. Spreek een prijs/straf af die geïncasseerd wordt bij een bepaald aantal punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mindfulness.
als je aan het strijken bent, je alleen concentreren op het strijken. pas weglopen als je klaar bent. jezelf aanleren dat je de plank inklapt als je klaar bent, dan moet je strijkijzer er ook af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon vergat ook regelmatig het strijkijzer uit te zetten en daarom heb ik eens een goed gesprek met hem gehad en gezegd

MOET ONS HUIS EERST AFBRANDEN VOOR JIJ HET NIET MEER VERGEET
ook kan je zeggen
wie het nog weer vergeet mag niet meer strijken

wij hebben een aparte ruimte om te strijken en tegen de kast heb ik ook een brief opgehangen voor de zekerheid met de tekst

strijkbout niet vergeten uit te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brabart , om je gerust te stellen . Geheugen heeft niets met verstand te maken . Mijn hond heeft 'n beter geheugen dan alle inwoners van het dorp waar ik woon bij elkaar . De perfecte oplossing is : De deur van de "strijkruimte" op slot doen .Met 'n sleutel of 'n schuif . Je kent de uitdrukking : de verstrooide professor ? Als ik 'n half uurtje buiten ben met de hond , moet ik in het telefoonboek kijken waar ik woon . Je moet associaties kweken . Je kan je schoen uit doen als je in ddie kamer bent , of de radio aanzetten daar ,of 'n stoel voor de deur zetten . Als je een van deze dingen doet , vergeet je het wel nog steeds , MAAR , eenmaal weg bij de strijkplank , word je eraan herinnerd dat het strijk ijzer nog aanstaat . Je kan het strijkijzer ook in het stopcontact steken waar je 'n "timer"in hebt gestopt . Dan gaat hij vanzelf af na de ingestelde periode .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me nogal simpel: Zodra je klaar bent met strijken, er een gewoonte van maken om de stekker eruit te halen! Dan blijft ook niet in het stopcontact zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Laat je moeder bij haar thuis strijken.
- Gooi na het dragen je kleren weg
- Draag ze ongestreken
- Breng ze naar een wasserij
- Strijk in de tuin met een verlengsnoer. (Als je naar binnen moet neem je alles mee)

Of volg één van de tips van de vorige antwoorden.
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een kookwekker zetten of wekker.Je zet de wekker dan op 30 minuten dan loopt hij af en dan direct de strijkijzer uit zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik strijk altijd de zakdoeken het allerlaatste. Twee zakdoeken voor de laatste gaat het strijkijzer uit. Dan strijk ik "gratis"de laatste twee. Simpel,werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tip is, dat je het beste heel ergens anders moet gaan staan, dan waar je de strijkbout opruimt. Dus als je hem in de kast zet in kamer 1, ga dan strijken in een heel andere kamer.

Als je dan klaar bent en je gaat alles weer terug zetten, dan strek je de stekker eruit en ruim je de strijkbout weer op. En ook de plank.

Ik vergat het ook steeds, en ik ging ook ergens anders staan. Na een tijdje wordt het een gewoonte en hoef je niet meer ergens anders te gaan staan, want het eerste dat in je op komt is, stekker uit de muur!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Je geheugen verbeteren voor dummies!''

Je geheugen over het algemeen dus proberen te verbeteren, want je kan wel een briefje ophangen e.d. maar daarmee pak je niet de oorzaak aan maar een van de (vele?) gevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tip, want dat vergete ik vroeger ook altijd: meerdere keren controleren of het strijkijzer uit is. Net zolang tot het een automatisme wordt en dat je baalt dat je steeds moet controleren, dan leer je het door ergenis enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eigen manier : ik stop * altijd* een grote markeer viltstift in mijn sok als ik aan het strijken ben. Pas als het snoer van de strijkbout uit het stopcontact is haal ik de markeer viltstift weer uit mijn sok .

Maar een nog betere tip : koop een groot elastisch band en bindt hem om je enkel . De andere kant van het elastisch band om de strijkplank binden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je strijkijzer op een stekkerblok met schakelaar met lampje. Dan zie je het lampje branden en heb je er eerder erg in.
13 jaar geleden
Bevestig een wasknijper aan het snoer van het strijkijzer, vlak bij de stekker. Als je gaat strijken haal je de knijper van het snoer en doet hem ergens aan je kleding. Na het strijken doe je de knijper weer aan het snoer, nadat je de stekker uit de wandcontactdoos hebt gehaald. De knijper aan je kleding herinnert je er vanzelfsprekend aan, dat de bout nog aan staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn strijkijzers die vanzelf uitschakelen als ze een halfuurtje rechtop op hun "kontje" hebben gestaan. Koop er zo één.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aansluiten op een stekkerdoos waar ook de radio op aangesloten is. Radio nooit uit doen. Uitschakelen dmv de schakelaar vd stekkerdoos.
Zolang je de radio hoort weet je dat het strijkijzer nog aanstaat.
Strijkijzers die vanzelf uitschakelen bij geen gebruik zijn ook handig. Maar nog steeds minder veilig.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing