Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reinig ik mijn senseo apparaat?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Doorspoelen met azijn. Dan wordt de kalk eruit gehaald. Losse onderdelen kun je ook zo schoonmaken. Daarna een aantal keer doorspoelen met water. Gewoon zoals je koffie zet maar dan zonder koffiepad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Azijn erin doen en op twee knoppen tegelijk drukken. Dan spoelt het apparaat door.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij de knop voor één bakkie en voor twee bakkies tegelijk indrukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de buitenkant met een sopje, aan de binnenkant met een special Senseo reinigingsmiddel van Philips dat je o.a. bij de Blokker kunt krijgen. Niet met azijn doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het filter doe ik na het doorspoelen in de afwasmachine; niet doorprikken oid, dan kan er geen druk meer opgebouwd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een heel dun sopje maken, in je waterbak doen en dan zonder koffiepad steeds 'koffie zetten'. Dan gaat het door alle buisjes etc. Spoel hierna wel nog een paar keer door met normaal water !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Azijn of schoonmaakazijn is niet goed [staat ook in de beschrijving als het goed is]

Je kunt bij Blokker of de Marskramer speciale zakjes ontkalking voor de senseo kopen,maar die zijn nogal prijzig.

De goedkopere oplossing is een zak citroenzuurpoeder kopen en hiermee ontkalken.

Een zak van een kilo kost 5,95 bij:
http://www.brouwmarkt.nl/zuren-ontzuurders-c-255_37.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals alle apparaten of voorwerpen die in contact komen met voedsel, moet je ook het Philips SENSEO® koffiezetapparaat regelmatig schoonmaken. Geen zorgen, want dat doe je in een handomdraai. De padhouders en schuimkamer mag je namelijk zo in de vaatwasmachine plaatsen.
Als je het apparaat lang niet gebruikt, kun je het best een keer doorspoelen zonder coffee pads. Vul dan het waterreservoir volledig met water en druk gelijktijdig op de twee knoppen (1 en 2 koppen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing