Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan diepvriezer in garage?

wij willen diepvriezer plaatsen in garage. daar is het in de winter vaak minder dan 10 graden, bij bar weer is het zelfs mogelijk dat het licht vriest, dus iets onder 0 graden is.
bij technische specificaties vn diepvriezers en koelkasten staat dat deze in ruimte moet staan waarin het minstens 10 graden moet zijn. anders zou het apparaat niet goed werken. is dat zo? en is het dus niet verstandig daar een vriezer te plaatsen? wie weet het?

Toegevoegd na 6 dagen:
het gaat niet om koude vloer, stel dat het koud wordt,werkt dan de diepvriezer nog wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
dudemeister
12 jaar geleden
tip zet hem op een paar pallets - tegen de koude grond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit. Hij staat bij ons al jaren in een onverwarmde garage waar het ook wel is 2° kan worden. Hij doet het perfect

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Onze diepvriezer staat al 25 jaar in de schuur waar de temperatuur gelijk is aan de buiten temperatuur. En hij doet het nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze diepvries staat ook in de garage en daar kan het in de winter ook minder dan 10° zijn. Hij werkt al 5 jaar zonder problemen. Integendeel, volgens mij zal je minder electriciteit verbruiken en je garage wordt ietsje opgewarmd door je diepvriezer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze diepvriezer staat al enkele decennia in de garage, hij doet 't nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben geen verwarming
in onze garage, het is er soms
steen koud, maar de vriezer
blijft het doen, al jaren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Mijn diepvriezer (kastmodel) staat al jaren in de schuur: no problem.

Toegevoegd na 5 dagen:
Als aanvulling op jouw aanvulling: mijn schuur is onverwarmd en tochtig. Als het vriest is het er berekoud. Het ding staat er al jaren (in kou en in hitte) en doet het altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding