Waarom opeens fletse foto's op computer en niet op LCD scherm? Met eerdere geheugenkaart Olympus geen enkel probleem.
Ik heb nu al een tijdje de Olympus FE 340 en het is een prima toestel. De gemaakte foto’s met alle mooie kleuren kon ik op dvd zetten en in fotoalbums verwerken. Zag er goed uit. Alles naar volle tevredenheid.
Nu heb ik voor onze zomervakantie een nieuwe Olympus geheugenkaart gekocht en als ik dan op het LCD scherm keek werden er weer mooie foto’s met heldere kleuren gemaakt. Eenmaal weer thuisgekomen wilde ik ze weer op dvd zetten en een album van maken. Tot mijn grote schrik bleek dat die mooi, helder en fris gekleurde foto’s op mijn computer opeens een fletse en minder heldere kleur hadden. Die typisch Franse zonnebloem met die okergele kleur met op de achtergrond die hemelsblauwe lucht werd opeens een vaalgele bloem met een lichtblauwe lucht op de achtergrond. De kwaliteit van de kleur was dus plots heel anders en hier wilde ik geen foto-album van maken.
Mijn vraag is dus hoe ik weer die heldere, frisse kleuren kan krijgen op mijn computer (dvd) zodat ik van onze leuke zomervakantie een mooi album kan maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.