Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

digitale camera (canon power shot a-95) vertoont streperige opnamen. wat kan de oorzaak zijn?

nooit eerder last van gehad.

Toegevoegd na 3 dagen:
mijn broer vertelde me vanmiddag dat de Canon Power Shot A-95 z'n beste leven heeft gehad: versleten.
ga toch kijken bij Dixons waar ik deze PS kocht of het geen intern prpbleem is. ik vind het zo zonde...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat kan door een ccd defect komen. Canon is op de hoogte van deze problemen bij onder andere de Poweshot camera's en biedt gratis reparatie aan.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zal toch maar een antwoord geven, voor het geval het toch ligt aan de batterijen. Als je slechte batterijen hebt, kan je camera niet de hoeveelheid benodigde energie krijgen om de foto goed te verwerken.

Je geeft in je reacties al aan dat je oplaadbare batterijen hebt van de lidl. 2500mA?
Dit zijn wel slechte batterijen en voornamelijk nicd? of zijn het NiMH?
Het laatste is wel al beter, maar nog steeds erg veel lek waardoor de batterij nog steeds leegraakt ook al gebruik je de camera niet. Soms zo erg dat je na een week al lege batterijen hebt.

Ik raad je dan aan om de nieuwe type batterijen te nemen welke ook NiMH zijn, maar wel hun lading behouden. Ook al zijn ze iets minder als 2500mA, effectiever zullen ze beter zijn.

Zie ook deze vraag voor de batterijen die ik bedoel:
http://www.goeievraag.nl/vraag/oplaadbare-batterijen-lader-gebruiken-canon.58561

Je kunt ze gewoon kopen bij de blokker of bij handyman.

Probeer eerst eens met gewone alkaline batterijen of dit het probleem is. Die batterijen koop je wel goed en goedkoop bij de lidl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iedereen die zijn camera voor reparatie wil opzenden: ga naar www.techrepair.nl, daar kun je een reparatieformulier downloaden. Dat vul je in en je zendt het met de camera mee naar: Techrepair, Zuidstraat 15C 4641 VZ Ossendrecht. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing