Ik heb een beperkt budget en wil een spiegelreflexcamera kopen, ik zou heel graag advies willen.?
Het sparen gaat ineens een stuk sneller en het moment kan best snel komen dat ik er een gaan halen.
Er zijn een paar camera's bijgekomen, dit is mijn totale lijstje.
- Sony A230
- Sony A330
- Nikon D3000
- Canon 1000D
- Panasonic Lumix DMC-G1
- Olympus E-520
Ze moeten beschikken over de volgende dingen:
- Stabilisatie
- Sowieso in pakket moet een lens zitten, zodat ik gelijk kan beginnen.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen, meningen en andere suggesties.
En ik hoor veel verhalen over Canon/Nikon...maar waarom?
Tegenwoordig worden er toch geen slechte toestellen meer gemaakt?
Als je een apparaat aanraadt, dan hoor ik graag de reden erbij!
Bedankt!
Toegevoegd na 2 dagen:
--update 20/07--
Gisteren rond wezen kijken,
Ik begon bij de MediaMarkt waar ik de A230, D3000, D5000, 1000D, E450, A500 in handen heb gehad.
De Olympus vallen af omdat de verkooppunten beperkt zijn en er toch niet helemaal uitspatten. De Panasonic G1 is er ook niet doorheen gekomen.
De 1000D is in verhouding met de rest te duur en de Sony A230 is niet helemaal mijn ding, iets staat me niet helemaal aan maar weet niet precies wat
Ik kwam bij de fotograaf, en ik legde uit waar mijn eisen lagen en het voornaamste doel met wat ik wil fotograferen, ze heeft me verteld dat soms liveview wel handig kan zijn.
Ik kwam weer terug bij de Sony A330 , die qua kwaliteit - prijs verhouding goed te naam staat...
Heb nog niks gekocht, maar voorkeur neigt wel beetje naar A330. Zijn er mensen met ervaring mee?
met je mobiel gave foto';s gemaakt zeg, pet af.
zag je picasa-pictures.
ikzelf ben Canon-minded, gewoon mijn favo toestel.
en vanwege enige fysieke beperkingen een canon powershot a-95, wordt niet meer verkocht geloof ik.
is een 'zware' oudere, prima voor mij.
mijn broer fotografeert veel, is op vakantie, even denken....
zie hier http://www.patnan.net/fotografie
De kans is het grootst dat ik voor de SONY A330 ga....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.