Hoe compress ik 1440p naar 1080p video?
GoPro gebruikt een functie genaamd Superview. Zo wordt de bovenste en onderste 15-20% samengedrukt zodat 1440p in 1080p beeld past. Dit wil ik ook doen met een video editing programma maar hoe kan ik dat doen?
Geen idee het hangt een beetje van je doel af of je het eerst in montage gooit of niet, het 1920x1440 formaat wordt in composer feitelijk een crop naar 1920x1080 wat je met een 'pan&zoom' nog kunt opleuken... Compressen wat de vraagsteller in zijn vraag stelt is een squeeze die op 1080 er net zo vervelend uitziet als 16:9 -> 21:9 stretch en is totaal niet wenselijk tenzij je van kleine mensjes houdt...
Begreep pas later dat de 1440p een ongebruikelijk 4:3 AR had. Als je cropt maakt het idd niks uit en stretchen/squeezen wil je zeker niet. Hoewel dat dus wel is wat de GP in de superview mode doet. Maar dan alleen een stretch vanaf een bepaald punt vanuit het midden van het frame. https://gopro.com/support/articles/what-is-superview Het midden van je beeld blijft zo juist, terwijl de randen heel erg stretched worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.