Ik zoek een nieuwe lens. Welke is het beste geschikt voor mijn situatie fotografie?
Ik ben Koen, 18 jaar en fotograaf al zo'n 6 jaar. Ik ben momenteel in het bezit van canon eos 1000d en een sigma 18-200 f3.5-6.3 DC. Ik doe al ruim 5 jaar vooral aan 112fotografie, Naast dit houd ik er ook uiteraard van om andere dingen te fotograferen. Ik ga tegenwoordig ook wel eens naar schiphol om vliegtuigen te fotograferen. Zelf heb ik het de laatste tijd vaak over een 70-300 lens.. Dit omdat ik toch wel vaak merk dat wat meer mm's aan te pas kan komen bij mij. Verder is het ook erg handig op bijvoorbeeld schiphol, om toestellen dichterbij te halen, maar ook uiteraard op vakantie waar het eigenlijk altijd wel aan te pas kan komen. Nou heb ik het er ook met een goede fotograaf over gehad en hij gaf aan dat een lichtsterke 70-200 lens mij wel goed zou doen met mijn situatie. Maar nou ben ik van mening als ik een 70-200mm lens koop dat ik ook een 24-70mm 2.8 moet hebben om zo de aansluiting te hebben op de andere lichtsterke lens. Maar dit is natuurlijk erg prijzig. ik zit nou dus erg te twijfelen over wat ik nou precies moet doen. Welke lens ik moet kopen. Voor een goede 70-300mm gaan van tamron of sigma of voor een lichtsterke 70-200 2.8 lens. Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen! Ook aan de hand van de situatie. Het 112fotografie wat ik doe. Misschien dat er wat mensen bekend hier mee zijn
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.