Hoe krijg ik mijn zoeker weer schoon?
Als ik door de zoeker van mijn camera kijk, zie ik stofjes. Ik heb dit geprobeerd schoon te maken door te blazen .. maar dit hielp niet.
De foto's die ik maak zijn wel scherp zonder stof. En als ik via het LCD scherm kijk, zie ik ook geen stofjes. Waar kan dit aan liggen?
om wat voor camer het gaat.
Spiegelreflex?
Wissel je vaak van lens?
Ik heb een canon eos 600d
En ja ik wissel van lenzen.
Je kunt je zoeker zelf schoonmaken: Als je de lens van je camera haalt,
zit er boven je spiegel een glaasje, dat is het 'focus screen' waar je tegenaan kijkt als je door je zoeker kijkt. Dat is tevens het glaasje waar de 4 tot 6 te selecteren scherpstelpunten op zitten! Je kunt dit glaasje er uit halen en schoonmaken. Dan zal je zoeker weer lekker helder zijn! Wel voorzichtig zijn, je mag dit glaasje niet aanraken met je vingers en je mag er ook niet overheen gaan met een doekje oid! http://www.youtube.com/watch?v=ZzBnvwI6sz8 Dit filmpje gaat over een reparatie van een focus screen, in jouw geval gaat het om het schoonmaken, maar kijk even op het filmpje hoe je het focus screen eruit haalt. Als dat gelukt is kun je met een blaasbalg het glaasje + binnen in de zoeker even schoonblazen. Terugplaatsen en alles is weer schoon!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.