Is er al een digitale cartridge vervanging voor klein beeld filmrolletje in analoge camera?
Ik heb nogal dure onderwater foto apparatuur aangeschaft, vlak voor de introductie digitale camera's. Dat werd toen in no time waardeloos. Maar nu zijn de gsm-telefoons al met perfecte camera's uitgerust. Ik hoop op een soort "dingetje" dat op de plaats van een klein beeld filmrolletje past en zo analoog toch een beetje digitaal maakt. Zoiets kan met USB aansluiting, eventueel ook extra geheugen voor veel foto's en met wat aanpassingen in bediening, zoals bij filmpje doordraaien, lichtgevoelige sensor voor volgende afbeelding mijn foto hobby weer een nieuw leven inblazen. Ik ben bereid eventueel mee te denken en doen, als iemand hier mee aan de slag zou willen. Silicon Film verhaal is mij bekend, dat ging niet in productie. Ik denk nu alleen op kleine schaal. { dive3sun@hotmail.com }
2. Van een analoge camera een digitale maken is een absurd voorstel. Dat zou meer kosten dan een nieuwe camera+onderwater behuizing. Je zal dan een digitale sensor in moeten bouwen op de plek waar nu het rolletje langsloopt. Als je enig idee hebt hoe gevoelig en precies dat soort dingen ligt, afgezien van de beperkte ruimt en god weet ik het allemaal voor modificaties zou je het niet eens durven vragen :D. Je kan beter met je oude apparatuur werken en kijken voor een goede analoog negatief naar digitaal scanner (ook heel duur, als je een goede wilt). In mijn ogen blijft nieuwe camera+behuizing dan als enige optie over als je echt digitaal wil gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.