Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je dit effect in een foto (zie afbeelding)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
834
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie vraag, alleen snap ik niet waarom uitgerekend jij dit vraagt. Ik dacht dat jij voor alles een oplossing wist. Ben geen fan van bewerken, maar wil graag de antwoorden lezen. +1 voor de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Almighty, elke foto heeft bewerking nodig! Deze bewerking trekt mij aan, omdat het een sfeer van nostalgie geeft die je niet met alleen fotografie kunt krijgen. Natuurlijk kan je een oude stoel nemen, wat boeken op de grond en een glimmend pak voor de man, en het schilderij scheef zetten. Met het goede licht. Dan nog komt een gemaakte foto er niet zo uit.
Professionele fotografen doen dan die bewerking erbij om het beeld nog sterker te maken. Wilde al een tijd deze vraag stellen, maar kon nooit een goed voorbeeld vinden. Totdat ik deze tegen kwam, waarvan de fotograaf bij de foto stond vermeld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daarvoor heb je in fotobewerkingsprogramma's, zoals Photoshop of Gimp heel wat mogelijkheden.

In detail kan ik het niet vertellen, want het origineel en de volgorde van handelingen bepaalt het resultaat.
Eerst niveaus aanpassen. Foto iets harder maken.
Dan een filter er over:
filters, artistiek,.....en kan kiezen uit striptekening,
textieldruk of nog een andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
En een vignet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Het lijkt me dat hier gebruikt is gemaakt van de HDR techniek.
zie link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding