Wat is de kleinste digitale compact camera met goede beeldkwaliteit?
Zoek voornamelijk naar het model met de kleinste afmetingen. Niet naar de goedkoopste.
Mijn fotografie ligt al een tijdje op zijn gat. Dat komt voornamelijk dat mijn camera's wat groter zijn en je dus speciaal op 'fotografie-pad' moet waarmee je de apparatuur meeneemt.
Mijn compact is nog steeds groot van formaat: Canon Powershot G10. Het is wel een heerlijke camera.
Daarnaast natuurlijk een SLR.
Ik wil deze drempel voor mij kleiner maken en eigenlijk met een hele kleine camera gaan werken. Eentje die me niet in de weg zit en ik die dus altijd bij me kan dragen. Maar toch een goede kwaliteit beelden kan maken bij normale lichtomstandigheden.
Het gaat me niet om absolute scherpte mogelijkheden, maar dat de kleuren en helderheid beter zijn als de budget compact camera's.
Lens met F2 of F2.8 geeft de voorkeur. Verder fotografeer ik voornamelijk seriematig en projectmatig, reportage achtige stijl en dus voornamelijk groothoek.
Het liefste wel met RAW ondersteuning en een groot display die duidelijk zichtbaar is in vol zonlicht.
Behalve helderheid stel ik geen eisen. Ik wil meer goede inhoudelijke fotos maken.
We zijn nu toch weer 3 jaar verder. Dus de techniek moet ook 3 jaar verder zijn. Vandaar de vraag nu.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.