Ik wil graag een digitale spiegelreflex camera kopen. Wat is een goed merk?
Ik heb ongeveer €600 te besteden...
Het liefst heb ik een aparte body en een aparte lens.
Wat is een goede 'basislens"?
Toegevoegd na 30 minuten:
Wat houdt een 'kit' lens in? Kun je op een toestel met kitlens ook andere lenzen plaatsen (plaats je die dan op die kit lens of kan die kitlens er ook af?)of moet ik dan toch een aparte body camera kopen? (Het is wel duidelijk dat ik nog veel moet leren he?hihi...)
Je hebt een body, de camera zelf zeg maar. En je hebt lenzen (officieel eigenlijk objectieven, maar dat maak het alleen maar lastiger). Op een body kan je lenzen zetten van het eigen merk of van een ander merk dat voor verschillende merken lenzen maakt (sigma of camron bijvoorbeeld).
Goede lenzen zijn duur. Om te zorgen dat ook amateurs zich een camera plus lens kunnen veroorloven, worden er kitlenzen gemaakt.
Een kitlens is een lens van het eigen merk, die een niet zo heel hoge kwaliteit heeft, maar goed genoeg is voor de meeste mensen. En die is dus heel goedkoop (ik denk meestal iets van 100-200 euro verschil met alleen de body kopen), en dan heb je voor weinig geld toch een lens waar je oke mee kan werken.
Als je bijvoorbeeld in de Mediamarkt een camera ziet, en er staat een bordje met 'camera + ..... lens voor .... euro' is dat meestal de kitlens. Er zijn ook wel aanbiedingen van de camera + een of meerdere andere lenzen, maar de meeste van die bordjes slaan op de kitlens.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.