Waarom worden Hi8 camcorders niet meer geproduceerd? Is er weinig vraag naar? Waarom?
Ikzelf ben gewend aan Sony camcorders. Omdat die niet meer worden gemaakt, heb ik ongeveer 1 jaar geleden een nieuw type videocamera gekocht. Ik vind dat een priegelding. Op het klein schermpje moet ik allerlei handelingen verrichten, waardoor ik "door de bomen het bos niet meer zie". De Hi8 camcorders werken voor mij veel simpeler en overzichtelijker. De bedieningsknoppen zitten overzichtelijk aan de camera en niet op zo'n lullig aanklikschermpje. Bovendien moet ik een leesbril op hebben om zo'n schermpje te kunnen bedienen. Inmiddels ben ik overgegaan op een 2ehands Hi8 camcorder die ik gekocht heb. Verder heb ik zeer veel video 8 en Hi8 filmpjes die ik nog moet bekijken, inschrijven en kopiëren op DVD schijfjes. Waarom is er dan ondanks dat alles toch weinig vraag naar Hi8 camcorders? Of doen de fabrikanten maar wat? Wordt het misschien net zo'n verhaal als vroeger met VHS en video 2000? Toen vonden mensen de 2000 videorecorder ideaal, maar de fabrikanten gingen om duistere redenen over op VHS videorecorders.