Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zet je digital 8 banden over naar je computer?

ik heb nog een "nogal oude" video camera liggen het is een 'sony digital handycam digital 8 steady shot cdr-trv140e' (dat is nogal een mond vol ja)
zoals je nu wel gelezen hebt draait deze camera digital 8 banden. die volgens mij niet meer te vekrijgen zijn...
dat even ter zijde...
ik heb wat bandjes liggen met beeld materiaal, die ik graag op mijn computer zou willen hebben alleen kan dit alleen via de camera... nadeel is, is dat sony geen ge-update drivers meer ondersteunt. ik heb een windows 7 64 bit systeem.

ik heb het ook geprobeerd met een video converter maar ook dit mocht blijkbaar niet baten... tjah of ik doe iets fout, maar voor zover ik kan zien werkt het niet.

iemand voor mij nog suggesties? of kan ik die camera maar gelijk bij het vuilnis gooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Firewire (de uitgang die erop zit) heeft geen speciale driver nodig. Het kan wel dat je pc hem niet in een keer pakt, de pc herstarten met de camera er al aan gehangen en aangezet kan dan helpen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je met USB zit te knoeien (want dat zit er ook op) zou ik even op internet een firewire kabeltje bestellen. Heb je een laptop/pc met firewire ingang? Of een desktop met een vrije sleuf, die kaartjes zijn ook niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing