Canon Eos 1100D + EF-S 18-55 mm DC III : heeft deze spiegelreflex camera met die lens maar 3x optische zoom?
Ik ben aan het denken om een Canon Eos 1100D aan te schaffen, maar ik zag nu net dat als ik deze koop met de bovengenoemde lens erbij, dat ik maar 3x optische zoom heb. Klopt dit? Ik weet niet goed wat ik moet doen, want ik zou heeeeeeeel erg graag een spiegelreflex camera kopen, maar ik zou ook heeeeeeel erg graag wat meer zoom hebben (10x minimum). Moet ik een andere lens bij kopen? Of gewoon de camera kopen zonder lens en er een andere voor kopen? Of de camera best niet kopen en toch voor een compact camera gaan? Mijn budget is namelijk niet al te groot en ik kan het me niet veroorloven om 500 euro aan een camera alleen uit te geven : de Canon Eos + EF-S 18-55 mm DC III zou komen op 333 euro en dat vind ik niet veel voor een reflexcamera, maaarrr.....
Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn budget zal 400-450 euro zijn. Kan ik hiervoor een Canon Eos 1100D kopen + een lens met genoeg zoom? (dit hoeft geen 30x zoom te zijn, met 8x-10x ben ik al heel blij)
Toegevoegd na 1 dag:
Raar maar waar, ik ben voor een Panasonic Lumix TZ8 gegaan! 189 euro maar en geen extra snufjes, maar zeer goede beeldkwaliteit dankzij de Leica lens! Ik ben heel blij met het toestelletje en meer dan mooie foto's heb ik niet nodig. Ik ga nu sparen voor een goede spiegelreflex om later ineens het volledige pakketje te kunnen aanschaffen zodat ik niet alles half half moet doen (zoals het nu zou zijn).
Allemaal bedankt voor je uitleg. Met de tips over lenzen kan ik zeker rekening houden als ik later een spiegelreflex koop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.