Welke macrolens is het beste voor mij?
Van de zomer ga ik op stage naar het buitenland en dan wil ik graag alles goed vastleggen en vooral de beestjes die ik daar tegenkom en ga bestuderen.
Het gaat dan voornamelijk om kleine diertjes, die voornamelijk tot de ongewervelden behoren en vaak niet groter dan 1 a 2 cm zijn. Dus heb ik een tijdje terug een Eos 500D (Canon) gekocht en ben er tot op heden lekker mee aan het spelen om de camera een beetje te leren kennen. Ook heb ik een beginners cursus gevolgd, omdat ik echt een ei ben als het op camera's aankomt. Maar nu wil ik toch wel graag mijn definitieve lens kopen voor mijn stage. het gaat hier dan om een Macro lens, waarmee ik het liefst een miertje haarscherp zou willen fotograferen. Maar ik heb werkelijk waar geen idee welke ik zou moeten kopen, ook rondzoeken op google help niet echt, aangezien iedereen ze weer voor ander doeleinden gaat gebruiken.
Helaas is mijn budget beperkt, wat het nog moeilijker maakt voor mij.
Alle tips en tops zijn welkom!!!!!!
Maar goed, proberen kan altijd... echter niet via Goeievraag. Een miertje haarscherp krijgen, ligt niet aan de lens, maar aan de kunde van de fotograaf. Die op de juiste wijze de juiste apparatuur inzet. Dus daarmee denk ik aan stafieven, flitsers, tussenringen, afstandsbediening en natuurlijk een lens.
Maar voor een haarscherpe foto moet alles samenvallen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.