Ik zou graag een videocamera willen kopen, maar ik heb geen idee aan welke eisen een goede videocamera voldoet. Kan iemand mij helpen?
Er zijn heel veel verschillende soorten videocamera's en daardoor weet ik niet welke nou een goede is en welke niet: bv. Er zijn videocamera's met 5X optische zoom en andere met 50X optische zoom. Dit lijkt mij een enorm verschil terwijl de camera's in kwestie niet zo heel veel in prijs verschillen; is een harde schijf van 80GB beter dan een SDHC-geheugenkaart? Hoeveel pixels heeft een goede videocamera? Zijn de geluidsverschillen merkbaar tussen goedkope en iets duurdere videocamera's?...
Ik zou het heel leuk vinden als ik op (al) deze vragen een antwoord kreeg. Als jullie een goede videocamera weten, kunnen jullie dan de naam er van geven (nog zoiets, is er een verschil tussen Sony videocamera's en JVC-videocamera's?) De prijs mag maximaal €450 zijn (mag ook een beetje meer, maar niet veel)
Bedankt
Daen
Toegevoegd na 5 uur:
Bedankt voor de goede reacties tot nu toe. Ze waren al echt een hulp (heb kieskeurig.nl ondertussen al opgeslagen tussen mijn favorieten). Ik zoek echter geen camera die ook kan filmen, maar gewoon een videocamera van een goede kwaliteit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.