Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je beter een camcorder met fotofunctie, of camera met videofunctie kopen?

Ik dacht namelijk eerst aan een camcorder met goede fotofunctie, zoals de aipek pocket DV Z300 HD. Maar ik weet niet zeker of dat zo handig is, misschien een camera met videofunctie handiger. Maar daarvan weet ik niet hoe lang je filmpjes kan maken.

Ik wil gewoon een licht gewicht apparaatje, dat ik altijd bij me kan hebben, zodat ik naar gelieve filmpjes en foto's kan maken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik bedenk me ook, ik kan natuurlijk ook een zogn. camera mobiel kopen: mobieltje, fotocamera en videocamera in één. Ja prijzig, maar aangezien ik toch toe ben aan een nieuw mobieltje (heb nog echt een koelkast die niet eens kan smsen, echt puur alleen bellen), is dat ook nog een optie. Is zoiets aan te raden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Camera's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik stel een Panasonic DMC-TZ7 voor. Lekker compact - past zo in je broekzak - en je kunt er in HD (1920x1080) mee filmen! Verder moet je er grote SD-stickjes bij kopen.
355 euro bij mediamarkt (440 euro bij BCC).
Foto's maken met een camcorder: die zijn over 't algemeen van lagere kwaliteit. Filmpjes kijken doe je waarschijnlijk toch ook veel minder dan foto's kijken. (Da's gewoon de praktijk.) Foto's kan je ook ophangen - filmpjes niet echt (of 't moet op zo'n digitaal fotoschermpje zijn - maar dat geeft een onrustig huis).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt helemaal af van wat jij denkt het meeste te gaan doen. heb je liever filmpje dan nem je een camcorder heb je liever foto's dan neem je een camera.
ik zelf heb altijd liever foto's dus daarom heb ik ook altijd een camera.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om films te maken kan je het beste een HD camera kopen. Om foto's te maken kan je beter een spiegelreflex kopen. Dat zou mijn antwoord zijn als je vraagt naar de beste oplossing, ongeacht de prijs.

HD camera's zijn nu eenmaal niet optimaal om foto's te maken en spiegelreflexen kunnen dit helemaal niet. Als je veel films maakt, wil je nog wel eens stilstaande beelden toevoegen. Dan is het handig als je videocamera dat ook kan om niet twee toestellen mee te nemen.

Compactcamera's zijn een goed alternatief, maar zijn niet geweldige apparaten om te filmen, tenzij je af en toe een filmpje wilt maken, bijvoorbeeld om op je PC af te spelen. Dat gaat erg leuk.

Een telefoon kan echt niet de kwaliteit filmpjes en foto's evenaren van zelfs een compactcamera, maar als je foto's en filmpjes alleen maar vanaf dezelfde telefoon bekijkt is dit wel een oplossing.

Je zult bij jezelf te rade moeten gaan welke functie je het belangrijkst vindt. Bellen, video, foto's óf alles tegelijk. Vervolgens kan je kijken in die categorie wat het beste bij je past (en het budget).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop een apparaat met de functies waarvoor het primair bedoeld is.

Dus
Filmpjes = Video camera, wanneer je de filmpjes later nog eens wilt bekijken.
Foto's = foto camera
Bellen = telefoon

Je krijgt dan een stuk betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing