Kun je het verschil(duidelijk?) horen tussen een toon van 17,19 of 21 Hz?
Ik ben opzoek naar een mooie kwalitatieve subwoofer van merken als Klipsch, SVS, Velodyne, B&W of Rel. Dan weet je wel waar ik over praat dus.
Ik vroeg me alleen af hoe belangrijk het frequentie bereik was. Is het echt zo dat je het verschil hoort tussen een toon van 17Hz en 19Hz of is dit meer een aandachtstrekker zoals het Wattage? want dat zegt ook vrij weinig namelijk.
Ik ken die grafieken van spl wel, waarbij de frequentie tegenover de dB worden gezet. Ben slechts een beginner moet ik zeggen en heb maar pas uitgevogeld wat het nou exact betekend.
Als iemand aanraders heeft hoor ik het graag. De tweedehands prijs moet liggen rond de €340 - €450. De (toen) nieuwprijs zeker €800 of hoger. De subwoofer wordt alleen maar gebruikt voor HT. Niet voor muziek en dus prefereer ik dus een sub die niet is gebouwd voor muziek, omdat ik dan het idee heb wat te ''missen'' bij HT gebruik.
Ik ben zeer kieskeurig en prefereer een Rel (Q200 bijv.) SVS of Velodyne als merk. Toch hoor ik graag alle suggesties.
Luisteren is geen optie omdat ik een tweedehandskoper ben. Ja dan kan ik wel luisteren voor de koop, maar niet zo maar gemakkelijk 15 verschillende subwoofers naast elkaar horen.
Toegevoegd na 24 minuten:
Met horen bedoel ik merken. Was even vergeten dat je tonen onder 20 Hz niet kunt horen. Zou het een belangrijk punt zijn voor subwoofers? Of maakt het niet veel uit of het nou 17 of 22 is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.