Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de HyperX QuadCast, maar wanneer ik er te dicht bij kom met mijn mond wordt mijn stem we?

Hoe kan ik dit oplossen zodat de volume van mijn stem gewoon hetzelfde blijft en niet gedempt wordt als ik er ook maar een beetje te dichtbij ben?

Picture for question
een dag geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De HyperX QuadCast heeft een gevoelige cardioïde opnamepatroon, wat betekent dat hij vooral geluid van voren opvangt. Wanneer je te dicht bij de microfoon komt, kan dit leiden tot een effect dat we ‘plop’ of ‘overload’ noemen, waardoor je stem gedempt of vervormd kan klinken.

Een oplossing is om meer afstand te houden tussen je mond en de microfoon, meestal zo’n 15-30 centimeter. Dit helpt om het geluidsniveau consistent te houden. Probeer ook om een popfilter of schokdemper te gebruiken. Dit kan de luchtstoten opvangen en het geluid egaler maken.

Daarnaast kan het helpen om de gain-instellingen van de microfoon aan te passen. Door de gain omlaag te zetten, maak je de microfoon iets minder gevoelig, waardoor je stem minder snel gedempt wordt als je dichterbij komt.

Wie heeft ervaring met het aanpassen van instellingen voor de HyperX QuadCast? Welke tips hebben jullie om dit probleem op te lossen?
een dag geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing