Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen om geluidsproblemen met de NEXT mini icm een (Yamaha) home cinema te voorkomen?

Ik heb onlangs een Ziggo Next mini ontvangen ter inruil van de Horizonbox.
Vervolgens heb ik een nieuwe home cinema aangeschaft van het merk Yamaha die nog wel aangesloten moet worden. Per toeval las ik oa op het ziggo forum dat er relatief veel klanten zijn met geluids problemen met de NEXT / home cinema waar eigenlijk nog niet een oplossing voor is. Althans als ik de info mag geloven. Ik hou nu mn hart al vast wanneer ik mn aansluiting van de home cinema gaan doen.

een maand geleden
in: Audio
596
jc54
een maand geleden
En wat zou dat geluidsprobleem dan inhouden?
soundstorm
een maand geleden
geen geluid of het weg vallen van het geluid icm home cinema en het schijn voor te komen bij gebruik van de NEXT
LeonardN
een maand geleden
Sluit het eerst eens aan. Je kan niet iets voorkomen in die zin. Nou ja alles aansluiten voor er stroom opstaat is de enige tip wellicht. En goed kijken dat je de HDMI eARC aansluiting kiest op je TV en niet de reguliere HDMI poort.
soundstorm
een maand geleden
Ga het uit proberen, Dank alvast
LeonardN
een maand geleden
Heb een plaatje toegevoegd ter verduidelijking

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sluit alles aan, zonder dat er stroom op de apparaten staat.
Sluit de "Home Cinema"-set aan via de HDMI eARC aansluiting (vaak de tweede HDMI aansluiting) van de TV.

Het internet staat vol van verhalen wat niet lukt, zelden schrijft iemand een artikel van wat wel lukt. Het aantal gevallen wat wel lukt zal dat van wat niet lukt ver overstijgen. Maar het beeld is scheef.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 8 oktober 2024 15:36: afbeelding
Plaatje bij antwoord
een maand geleden
soundstorm
een maand geleden
Ik heb mijn home cinema van yamaha aangesloten als volgt HDMI e ARC van de home cinema naar mn HDMI eARC aangesloten van de TV. Geselecteerd van de ingang HC naar tv en van de TV staat mn home cinema op de ingang van setup topbox en de homecinema staat op de ingang HDMI 2. <HDMI eARC> Mn dvd speler doet het wel via de HC maar kan geen geluid krijgen van de TV naar de HC. Snap er niks meer van. Mn tv is van het merk LG. Wat is er mis?
soundstorm
een maand geleden
De instelling van HDMI en ARC staat op de instelling van mn HC op on
soundstorm
een maand geleden
Ik weet zeker dat alles correct staat ingesteld en de juiste kabels op de juiste plek zowel HC als TV
soundstorm
een maand geleden
Wie kan me helpen?
LeonardN
een maand geleden
De Ziggo Next Mini moet je aansluiten op je Home Cinema. Niet op je TV.
Heb je dat gedaan? TV <hdmi> HC <hdmi> Next Mini
en
TV <hdmi> HC <hdmi> DVD Er loopt maar 1 HDMI-kabel van je TV naar HC.
Van je HC lopen 2 kabels, 1 naar DVD, 1 naar Next
soundstorm
een maand geleden
Beste belangstellenden. Het probleem is opgelost en dank aan allen die meegedacht hebben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding