Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet waar men draadloze koptelefoons verkopen met wifi verbinding i.p.v. bluetooth?

Ik heb een apparaat die alleen signalen via wifi verstuurd

3 maanden geleden
in: Audio
945
jc54
3 maanden geleden
Mry wat voor apparaat wil je je koptelefoon verbinden? Ik ken geen brontoestel met wifi en zonder bluetooth.
TurfGraver
3 maanden geleden
Koop een bluetooth dongle voor dat apparaat.
Wifi koptelefoons zijn er niet.
LeonardN
3 maanden geleden
@jc54
Was een tijd vrijwel de norm dat laptops wel wifi hadden en niet per se BT. Mijn desktop heeft het nog steeds (niet). Daar zit op het mobo WiFi maar geen BT.
Die appararen echter zijn makkelijk BT te krijgen door er gewoon een dongle in te steken. Zoals al opgemerkt. Er schijnt wel (minstens) 1 set wifi koptelefoon te zijn, maar die pakt enkel een streamingdienst, geen eigen audio.
https://investors.koss.com/news-releases/news-release-details/koss-introduces-striva-worlds-first-wi-fi-headphone-system
Amadea
3 maanden geleden
Zelfs voordat er wifi en bluetooth bestonden was ik al in het bezit van een draadloze hoofdtelefoon. Maar erg lang was die niet te dragen, want door de batterijen erin was het ding nogal zwaar op je hoofd.
TurfGraver
3 maanden geleden
Er zijn wel meer manieren om audio draadloos te versturen. Maar wifi is daar wel het minst handig voor.
MarcusB
3 maanden geleden
Wifi kan tot 100en meters BT niet
LeonardN
3 maanden geleden
@MarcusB Je draait het probleem om. Je WIL iets verzint daar zelf een oplossing voor en vraagt om de zelfverzonnen oplossing. Dat werkt over het algemeen slecht. Wat je beter kan doen is direct je wil op tafel leggen en kijken of dat kan en hoe. Je wil niet weten waar je nietbestaande verzinsel te koop is.
Je wil weten of het mogelijk is om het apparaat wat je hebt draadloos te beluisteren is. Al deed Wi-Fi een kilometer, wi-fi-koptelefoons zijn niet echt een ding. Zoals mn link al laat zien is er een heel artikel geschreven om te laten zien hoe bijzonder dat ding is wat nog niet kan wat jij wil. Probleem is dat er niet een gestandaardiseerd protocol is voor zender en ontvanger voor wifi om audio te versturen. Daarnaast bestaan er geen wifi-koptelefoons. Waarom geef je niet aan welk apparaat je hebt met de vraag of draadloos beluisteren mogelijk is. Je verkleint je kansen op succes door wat je nu doet.
TurfGraver
3 maanden geleden
"Wifi kan tot 100en meters BT niet"
Ja. En FM kilometers. Maar dan heb je dus (ook) te maken met zenders, ontvangers en protocollen.
LeonardN
3 maanden geleden
Maw er zijn geen apparaten die zelfs al zou je een wifikoptelefoon maken deze zouden kunnen herkennen of als ze dat wel deden zouden snappen hoe ze er een audiosignaal naar zouden moeten sturen. Je zou dat voor elkaar kunnen krijgen met een PC wellicht, maar daarvoor bestaat een veel makkelijkere oplossing. Een BT-dongle en de enorme keuze van BT-koptelefoons. Dus wederom de vraag:
Welk apparaat gaat het om?
(en waarom werk je het proces tegen om een antwoord te krijgen op je werkelijke vraag?)
MarcusB
3 maanden geleden
Een metaaldetector. Nokta impact. Is alleen te verbinden met een nokta hoofdtelefoon. Alleen kost deze 160euro wat buiten mijn budget valt
LeonardN
3 maanden geleden
"Is alleen te verbinden met een nokta hoofdtelefoon."
Als die zin correct is, en dat is hij denk ik ook, waarom stel je dan nog een vraag over WI-FI hoofdtelefoons? Zelfs als zouden ze bestaan is het niet gezegd dat een dan zou werken op een specifiek apparaat.
Laten we zeggen dat we een WIFI-koptelefoon konden aanwijzen. Welke stap dacht je dan verder te zijn? Wat overtuigt je dat dat dan wel zou werken als je het voor BT al wel uitsluit?
Ik zie verder nergens dat de Nokta Impact Wi-Fi heeft.
Wel dat de los verkrijgbare koptelefoon op 2,4 Ghz werkt. Een bekende frequentie, zowel Wi-Fi ALS Bluetooth werken o.a. op die frequentie, net als allerlei EIGEN protocollen en zelfs magnetrons. Ik gok dat de koptelefoon ook over BT werkt (of iets wat er bijzonder veel op lijkt), maar dan zo gedaan dat enkel en alleen de apparatuur van de fabrikant er op werkt. https://en.wikipedia.org/wiki/2.4_GHz_radio_use

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding