Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe autoradio in Toyota Aygo?

In mijn Toyota Aygo zit nu een standaard radio zoals 'ie uit de fabriek komt. Maar het formaat is niet meer die (ongeveer) 20x5 cm die ik van voorheen ken. En de radio lijkt ook geen eigen frontje meer te hebben.

Blijkbaar hebben we tegenwoordig een andere formfactor.
Hoe heet die ?

Picture for question
Inekez1
5 maanden geleden
Dit is een merkspecifiek model. De Toyota Aygo heeft hetzelfde model radio als de Peugeot 108 en Citroen C1. Wel even zoeken op goede bouwjaar-periode. Aan de plaatjes zie je snel genoeg of iets gaat passen of niet. Bij een andere radio vervang je het hele gedeelte eromheen ook. https://www.google.com/search?q=autoradio+toyota+aygo+peugeot+108+2016

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De formfactor die u zoekt is "1DIN". Dit is een standaardformaat voor autoradio's dat in veel moderne auto's wordt gebruikt. 1DIN-radio's zijn ongeveer 18 cm breed en 5 cm hoog.
Bij het kopen van een nieuwe autoradio voor uw Toyota Aygo moet u op de volgende zaken letten:
* Formfactor: Zorg ervoor dat u een 1DIN-radio kiest.
* Connectiviteit: Wilt u een radio met CD-speler, USB-poort, Bluetooth of andere connectiviteitsopties?
* Functies: Wilt u een radio met een touchscreen, ingebouwde navigatie of andere functies?
* Geluidskwaliteit: Wilt u een radio met een goed geluidssysteem?
* Prijs: Hoeveel wilt u uitgeven aan een nieuwe autoradio?
Zodra u weet waar u naar op zoek bent, kunt u beginnen met het winkelen voor een nieuwe autoradio. Er zijn veel verschillende merken en modellen beschikbaar, dus u kunt er zeker een vinden die past bij uw behoeften en budget.
Enkele populaire merken van autoradio's zijn Sony, Kenwood, Pioneer en JVC.
Hier zijn nog enkele tips voor het kopen van een nieuwe autoradio:
* Lees online reviews: Voordat u een autoradio koopt, is het een goed idee om online reviews te lezen. Dit kan u helpen bij het beslissen of een bepaalde radio de moeite waard is.
* Vergelijk prijzen: Winkelen rond en vergelijk prijzen voordat u een autoradio koopt. U kunt wellicht een betere deal vinden bij een andere winkel.
* Laat de radio professioneel installeren: Als u niet zeker weet hoe u een autoradio moet installeren, kunt u deze het beste professioneel laten installeren. Zo weet u zeker dat het correct is geïnstalleerd en goed werkt.
Ik hoop dat dit helpt!
(Lees meer...)
5 maanden geleden
LeonardN
5 maanden geleden
Dit is nu juist niet een 1DIN radio. Kijk en vergelijk:
https://www.coolblue.nl/product/857208/kenwood-kdc-bt740dab.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding