Hoe kan ik het beste de tweeters uitdeuken van mijn audiofiele B&W DM603 S2?
Uitdeuken met plakband is niet gelukt. Gezien de miniscule deukjes werkte het niet om er naast te deuken in de hoopd dat het weer omhoog springt. Het gaat om een metal dome tweeter. Uitelkaar draaien is geen optie voormij. Ook de stofzuigertruc werkt niet omdat ik onze stofzuiger niet 'zachter' kan zetten dus zal ik de hele tweeter uit de speaker zuigen. én ik al geprobeerd met de mond te zuigen via een rietje, een ander kokertje heb ik niet. Dat heeft ook niet geholopen.
De tweeter is 'Nautilus Loaded' Dus weet niet wat preces dat inhoud als je hem überhaupt zou willen demonteren? Ik weet niet welk deel nou 'loaded' is. Heb zelf nog nooit een luidspreker uitelkaar gehaald en preferreer het dus om dat zeker niet te doen! Al zou het alleen al zijn vanwege de kosten van de speaker.
Het is echt een miniscuur deukje of twee en je merkt er niks van in het geluid. Het schijnt dat een deukje de afstraling van het geluid beïnvloed. Hier merk ik niks van.
Een nieuwe tweeter kopen heeft voor mij geen zin, het gaat mij om de verkoop van deze speakers vanwege het upgraden van mijn speakers.
Zie hieronder twee foto's van de tweeter deukjes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.