Hoe sluit ik 2 paar speakers aan op mijn receiver van Onkyo TX-SV545?
Ik heb de tx-sv545 van Onkyo aangeschaft. Mooi ding met veel mogelijkheden maar....
Ik heb 2 sets luidsprekers.
De receiver heeft aan de achterzijde enkel één main front speakers en één remote front speakers.
Ik sluit het aan maar slechts de main doen het...
Meerdere speakers geprobeerd.
Hoe kan ik nu set A én set B aansluiten via de remote front speakers ?
Je kan geen geluid regelen geen bass treble of balans, geen surround niks. Alleen via de afstandsbediening kun je het 'volume regelen. Vreselijk.... en echt zonde dat er dus maar 2 boxen op kunnen en geen 4 :( Kan ik ook 2x4 boxen in serie schakelen ?
Dan is het dus 2 keer 32 ohm ?
Waarom? "Mooi ding met veel mogelijkheden maar...."
Nope. Geen HDMI dus ik heb totaal geen idee waarom iemand in 2020 dit nog zou aanschaffen.
Je kan er alleen analoge bronnen en ontvangers op aansluiten. Wat is je plan met dat ding? Normaliter koop je een receiver met HDMI en doe je zoiets:
Playstation/PC/Blu-ray speler >HDMI> Receiver >HDMI> TV "Hoe kan ik nu set A én set B aansluiten via de remote front speakers ?"
Ik zou gokken
2x Front Main Speakers
2x Surround
En dan heb je dus GEEN center speaker en GEEN sub aangesloten. Wat je doet is echt heel vreemd. Je koopt oude 5.1 apparatuur en sluit daar 2x een losse stereo set boxen op aan.
Een bijzonder vreemde investering. Een die je alleen zou doen als je precies weet wat je doet, en WAAROM je het doet.
Ik heb zeker géén vreemde investering gedaan zoals u beweert. Het geluid moet overigens via 3 aparte mengpanelen en 2 analoge equalizers naar de versterkers. Mijn vraag is nogmaals; kan ik 2 x 32 ohm speakers aansluiten in serie geschakeld ? Dus 4 speakers links en 4 speakers rechts?
Incoorrect.
HDMI geeft beeld EN geluid door.
Vandaar dat vandaag de dag een 5.1 receiver zonder HDMI IN en OUT waardeloos zijn. Hoe kan je nu een film van een HDMI bron op een HDMI scherm toveren?! Maar geef eens aan hoe jij dan een film gaat kijken met dit apparaat.
Welke bronnen dacht je te gaan gebruiken en wat voor TV? Wat is je plan?
Ik heb nu het idee dat je een 5.1 receiver hebt gekocht die je als 2x 2.0 versterker gaat gebruiken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.