Kan ik Google Chromecast audio ook gebruiken om muziek van cd-speler af te spelen op slimme speakers?
De Google Chromecast audio kan je gebruiken om muziek van je ‘slimme’ mobiel af te laten spelen op ‘oude’ speakers.
Kun je de Google Chromecast ook gebruiken om muziek van een ‘oude’ cd-speler af te spelen op slimme speakers? Of heb je daar een bluetooth adapter voor nodig?
Op dit moment heb ik een oude stereoset met een versterker en daarop aangesloten een cd-speler/wisselaar: Sony CDP-C345. Via de chromecast audio kan ik op mijn oude boxen muziek af laten spelen van mijn mobiel en vanzelfsprekend ook muziek van mijn cd-speler. Alleen zijn de boxen oud en de versterker kraakt. Ik wil dus graag een nieuw systeem. Ik zit te denken aan de Harman Kardon Citation One. Hiermee kan ik muziek via wifi en via bluetooth afspelen. Toch luister ik nog heel vaak cd's, maar ik weet niet of ik deze cd's af kan spelen via de slimme speakers. Kan dat via de Google Chromecast? Die heb ik namelijk liggen. Of moet ik een Bluetooth adapter hiervoor aanschaffen? Heb ik nog een versterker nodig? Ik ben benieuwd hoe ik het voor elkaar kan krijgen om toch muziek van een oud apparaat af kan spelen via slimme speakers. Alvast bedankt voor het meedenken!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.