Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik 2 versterkers na elkaar zetten?

Ik heb 2 versterkers met "schroefjes uitgangen", beiden met een tulp ingang, versterker 1 heeft ook bluetooth maar is niet krachtig. Kan ik een tulpkabel in 2 knippen om zo de uitgang van versterker 1 te verbinden met versterker 2 om er zo voor te zorgen dat ik muziek met bluetooth kan spelen, maar toch een krachtig geluid heb?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
5.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
De "schroefjes uitgangen" zijn bedoeld voor luidsprekers niet voor ander ingangen. Maar veel versterkers hebben ook wel uitgangen.
Meer info over merk en type zou helpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn eerste "versterker" is een nobsound,uitgang van 2x50watt. mijn tweede komt uit een oude radio kast en heb ik geen merk/type van
TurfGraver
5 jaar geleden
Dan zal je iets als een speaker-line adapter er tussen moeten zetten om de ingangen niet op te blazen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://alexnld.com/product/2-rca-speaker-high-to-low-level-line-output-amplifier-converter-adapter-wire/?gclid=EAIaIQobChMI8sL-4tXq4QIVUDPTCh2iugClEAkYAyABEgIDyPD_BwE ik veronderstel dat het iets dergelijks is? Bedankt!
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja, daarmee zou het moeten lukken (als er een line in op de ander versterker zit).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tulp-out kun je zo door lussen naar tulp-in. Dat is geen probleem. Het signaal over dat kanaal wordt niet versterkt.
De "schroefjes uitgangen" zijn voor de speakers. Die zijn niet bedoeld om door te lussen. Dat zou de versterkers op kunnen blazen. (doe dat dus nooit !!!)

Door nu via tulp-out/in door te lussen kun je 2 versterkers aansluiten waarna je op de ene de speakers aan kan sluiten en op de andere de bluetooth.

Zo is het ook ontworpen.

Heb je echter geen tulp-out op je versterker dan kun je dus niet doorlussen en gaat het verhaaltje hierboven niet op.
Je zou dan je tulp-kabeltje kunnen splitten. Het officieel moet dat met een goede (galvanische) splitter, maar wanneer je met wat minder kwaliteit en meer risico genoegen wil nemen kun je ook een tweede kabeltje op de contactjes solderen.

Echter: dat is niet volgens hoe het hoort en waarvoor het ontworpen is !!!
Garantie dat het werkt en alles heel blijft krijg je er niet bij. Maar meestal gaat het wel goed.
(Lees meer...)
TurfGraver
5 jaar geleden
Hij wil de bt ontvangen signaal van versterker 1 doorgeven aan versterker 2.
Aangezien er geen line out op versterker 1 zit gaat dat niet lukken.
Tulp kabeltje splitsen is dus ook zinloos aangezien er geen line in op versterker 1 wordt gebruikt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Het is dan ook niet de meest duidelijk gestelde vraag... Jouw uitleg is ook zeker mogelijk. Misschien zelfs waarschijnlijk.
Ik laat mijn antwoord nog even staan tot er eventueel wat beters bij komt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding