Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het klepje voor de dvd-speler in mijn audiosysteem zit vast, is er truukje om dat weer te openen?

als ik op open/sluit toets druk gebeurt er niets meer

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
Cryofiel
8 jaar geleden
Afhankelijk van de oorzaak van het vastzitten: soms lukt het door een paperclip open te buigen en die in het kleine gaatje te steken dat je in of vlakbij het klepje vindt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of een keer tegen de lade te drukken tijdens het openen procedure.
@Cryofiel, gaatje bevindt zich vaak alleen op computer spelers, maar als deze speler een gaatje heeft is ook dat een optie.
Antoni
8 jaar geleden
DVD-speler even uit en daarna weer aan zetten of zelfs even uit de stekker uit het stopcontact zou ook kunnen helpen.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zou de bovenplaat van de speler er even af schroeven, vaak zie je dan het mechaniek zitten en zie je ook wat het probleem veroorzaakt.
ItisILeClerc
8 jaar geleden
rechtsklik eject de DVD-drive
paulus811
8 jaar geleden
Rechtsklik?? In een audiosysteem?
ItisILeClerc
8 jaar geleden
mmm, dat zou wel eens moeilijk kunnen worden...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je de DVD-lade met de hand dichtgedrukt hebt, kan het automatisch transportsysteem (via de open-dicht knop) geforceerd zijn. Ik heb zoiets meegemaakt. Moest toch even de expert naar laten kijken. Voor €30,- was het weer gerepareerd.
Niet zelf wrikken of forceren, want dan maak je nog meer kapot.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: