Hoe sluit ik een Casio CTK700 middels audiokabel aan op Windows 8.1 Audacity?
Hallo allemaal, ik heb een Casio CTK700 key-board (muziek) en wil hem graag middels audiokabel (3,5mm naar 6,3mm) met mijn pc verbinden. Ik heb Windows 8.1 en wil zo mijn geluid kunnen opnemen (zonder ruis natuurlijk) via Audacity. Het probleem is echter dat ik wél na aansluiten geluid van mijn key-board op mijn PC hoor, maar mijn PC en Audacity dit niet registeren (en dus ook niet opnemen). Ik heb het al geprobeerd om het via Audacity (waarschijnlijk de boosdoener) op te lossen, maar dat mocht niets baten, ook niet bij opnemen -> "wat men hoort"...
Toen heb ik het via de achterkant van mijn PC geprobeerd, via mijn geluidkaart (een Sound Blaster Z). Nu neemt deze het wél op, maar vreemd genoeg zit er oneindig veel ruis bij (en ik heb geen andere microfoon aangesloten of zoiets...) Alle instellingen in mijn Sound Blaster-menu afgegaan en ook nagegaan of één of andere stem/ruis-vervormer was ingeschakeld. Niet dus.
Ik ben ten einde raad. Weet iemand hoe ik dit probleem (met mijn apparatuur die ik nu heb) kan oplossen? Of kent iemand toevallig dit probleem? Graag hoor ik van u!
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.