Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Peugeot 206 xr (bj 2000): heb 2 speakers gemonteerd in hoedenplank, maar waar sluit ik deze aan? ik zie 2 connectors bij de koplampen achter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Moderne auto met koplampen achter :-))))

Je kunt gewoon even een (oude)speaker op de draadjes aansluiten en kijken of er geluid uit komt.
Of je kijkt bij de kabelboom die van je radio wegloopt of daar vergelijkbare draadkleuren in zittenals in je connector achter.

Of in omgekeerde volgorde wat jij het makkelijkst vind:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De connectors bij de lampen zijn het hoogstwaarschijnlijk niet, dat zou een wel erg vreemde plaats zijn.

Als de auto standaard geen luidsprekers achterin heeft, kan het zijn dat er geen kabels naar achteren lopen en dan zul je ze dus moeten trekken. Ik heb vele autoradios ingebouwd en vrijwel altijd moest ik kabels naar achteren trekken. Wil je dat goed doen, dan kun je het beste de voorstoel en zitting van de achterbank verwijderen. Voorstoel zit meestal vast met 4 bouten, achterbank met 2. Je kunt de kabels dan van achter de radio onder de vloerbedekking doorhalen en bij je hoedenplank uitkomen.

Handig is om net voor de hoedenplank een connector in de kabel te maken, zodat je de hoedenplank met speakers kunt verwijderen als je de ruimte nodig hebt.

Wil je later nog iets aansluiten (versterker of subwoofer), trek daar dan meteen de kabels voor mee. Dat scheelt later een hoop werk.

Succes.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding