Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik geluid opnemen voor onder filmpje, zonder dat de camera een microfoonaansluiting heeft?

Beste mensen,
Ik wil met mijn camera mensen op straat interviewen.
Het is een zeer mooie Canon HD camera (eigenlijk een spiegelreflexcamera) waarmee ik de filmpjes wil maken. Geluid opnemen kan ook, maar als je mensen op straat wilt interviewen, is dit niet heel erg verstaanbaar.
Daarom zou ik het liefst ook nog met een microfoon willen werken, zodat iedereen verstaanbaar is. Mijn camera heeft alleen geen microfoonaansluiting. Nu las ik ergens dat je die voor veel geld wel kan laten inbouwen, maar dat doe ik liever niet.
Bestaan er bijvoorbeeld draadloze microfoons die het geluid opnemen, zonder dat ze in contact staan met de camera? Als het ware, opnemen en direct opslaan, zodat je dit later onder het filmpje kan plakken? Of misschien een ander handig opname-apparaat (die geluidopnames maakt, en die je daarna op de computer kan zetten en eronder kan plakken)? Dit zou voor mij namelijk enorm handig zijn. Ik heb al wat gezocht op het internet, maar ver kom ik niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze vraag is pas al gesteld, zie:
http://www.goeievraag.nl/elektronica/videocameras/vraag/539016/oplossing-externe-microfoon-camera-aansluiting

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn verschillende opties. Je zou bijvoorbeeld een dictafoon kunnen gebruiken. Dit zijn er met verschillende opties en verschillende opslagcapaciteiten, of met verwisselbare geheugenkaart.
Maar je zou ook een smartphone kunnen gebruiken. Daar kun je vaak ook wel een externe microfoon op aansluiten.
De opgenomen audiobestanden kun je dan als geluidsspoor onder je filmpje plakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een dictafoon wordt ook memorecorder genoemd.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldig! Hier heb ik zeker wat aan. Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding