Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je een stroomkabel aansluiten op een accu?

Hallo,

Ik heb een luidsprekerkist met een stekkerdoos erin waar de bleutooth aanzit en de versterker, nu heb ik een accu gekocht en wil ik de stekkerdoos op de accu aansluiten. Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als alles op 12 volt werkt, heb je 2 accuklemmen nodig.

Let op dat je de min en plus aan de goede kant zet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een stekkerdoos bedoelt voor 230 V dan kun je die nooit rechtstreeks op een 12 V accu aansluiten. Je moet dan een omvormer gebruiken die 12 V gelijkspanning omzet naar 230 V wisselspanning. Een dergelijke omvormer heeft aansluitdraden met klemmen die je op de accu aansluit en een stopcontact waar je jouw stekkerdoos kunt inprikken. De klemmen zijn rood en zwart gemerkt: rood is + en zwart is - aansluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dit de accu is waar je in je andere vraag "Versterker 230 volt naar....", dan geef ik je weinig luistergenot in het vooruitzicht. De accu is slechts 4 Ah. Onder optimale omstandigheden zul je daar effectief hooguit 2 Ah uit halen. Je versterker zal niet continu 50 Watt vragen, maar ga voor het gemak eens uit van 2 A gemiddeld. Dan is het na een uurtje afgelopen. Ergo: andere accu, andere versterker of andere wensen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing