Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een apparaat om 4x tulp (2x recht, 2x links, van twee apparaten) om te zetten naar 2x tulp (1x links, 1x rechts, naar versterker)?

Ik heb een playstation en een computer, welke ik beide los aan kan sluiten op mijn Logitech Z623-set met tulpstekkers. Nu wil ik beide apparaten tegelijk op mijn 2.1-set aansluiten. Is hier een apparaat voor? Dus dat mijn playstation en computer eerst met tulpstekkers naar het apparaat te leggen, en vervolgens daaruit één signaal naar m'n 2.1-set te leggen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja, er bestaan splitters voor tulpstekkers, je zou er twee kunnen gebruiken om de signalen samen te voegen, één voor links en één voor rechts.

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals ik in de reacties op jouw vraag lees ben je bang dat een simpele splitter niet goed is voor jouw versterker, maar daar is geen reden voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt het inderdaad met de simpele splitters doen. Er zijn ook switches voor te koop (RCA switch). Tevens kun je een mengpaneel gebruiken als je het geluid van de twee bronnen wilt mengen. Wat ook kan is dat je een andere versterker met line output gebruikt als schakelbron/regelversterker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing