Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er compacte bluetooth elektronica om geluid uit te wisselen?

Ik zou graag draadloos muziek willen luisteren op mijn koptelefoon door muziek van mijn laptop naar mijn koptelefoon via bluetooth te verzenden. Nu weet ik dat er apparaten zijn die geluid via bluetooth kunnen ontvangen (zoals de Logitech Bluetooth audio adapter of de Logitech wireless speaker adapter ) maar deze zijn redelijk groot en de hebben geen verzender. Ook zijn er losse verzenders (van die usb-sticks die je in je laptop gaan kunt steken en er een bluetooth signaal van het geluid maken), deze zijn wel klein maar hebben geen ontvangers.

Ik zoek dus eigenlijk naar een bluetooth verzender en ontvanger setje van niet al te groot formaat. Een apparaatje dat ik als 3.5 mm audio-jack (of als USB-stick) in mijn laptop kan doen, dat mijn geluid verzend en een apparaatje waarin ik de 3.5 mm audio-jack van mijn koptelefoon in kan doen dat het geluids signaal ontvangt.

Ik heb dit zelf nog niet kunnen vinden.

Bij voorbaat dank,
Job Groenendaal

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo Rob, je hebt voldoende aan een setje zoals ik op DealExtreme vond. In plaats van de meegeleverde dopjes sluit je jouw koptelefoon aan en koppelt het apparaatje met een willekeurige bluetoothbron. Als jouw laptop geen bluetooth intern heeft dan heb je een USB-bluetooth adaptertje erbij nodig, die zijn overal ruim verkrijgbaar.
Het setje is ook te koppelen met je GSM, het heeft een ingebouwd microfoontje.
Voor € 14,87 sturen ze het gratis naar je toe.
Ik bestel er regelmatig, werkt zeer betrouwbaar maar verzenden duurt wel enkele weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoe koppelen deze twee dan met elkaar (en dan bedoel ik het geval waarbij ik een USB-bluetooth adapter, ook wel dongel genoemd, koop en die aan mijn laptop aansluit). Want vrijwel altijd moet je vanaf het ene apparaat (een mobiele telefoon bijvoorbeeld) het andere apparaat opzoeken en koppelen. Hoe koppelen die twee apparaten dan? Ik zou het gek vinden als dat vanzelf zou gaan... Job
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je Bluetoothdongle geinsttalleerd is op jouw computer dan kun je met jouw computer zoeken naar Bluetoothapparaten in de buurt. Dan zet je de ontvanger aan in discoverable mode (meestal aan knop ingedrukt houden) en hij verschijnt in de lijst. Als het goed is staat het wel in de gebruiksaanwijzing van het apparaatje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als je zo'n dongle in je laptop doet (via USB) dan download hij software die bij de desbetreffende dongel hoort. En zo kan je andere bluetooth apparaten vinden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, na installatie en zoeken naar Bluetoothapparaten kun je in de gebruiksaanwijzing van de ontvanger de code vinden om aan te sluiten.
Meestal 0000 of 1111 of iets dergelijks.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding